Monday, January 31, 2011

Adam

Umran Adam yang berusia 10bulan ++ kini dah pandai nak memanjat kerusi pula.......berjalan pun dah banyak langkah.....so kena monitor kut-kut nak panjat terpelanting ke belakang.

Tayar & Sport Rim

Hari minggu baru ni singgah kedai tayar.Apa lagi.....nak tukar tayar barulah....yang sudah botak dan makan tepi......kebetulan hari tu ramai plak orang...almaklumlah dah nak raya cina agaknya.......so ramailah yang ambil kesempatan servis kereta untuk balik kampung.

Sementara menunggu my turn dan siap sepenuhnya...acara cuci-cuci mata sport rimlah dulu.Kedai ni boleh tahan jugak banyak rim yang ada.....harga taklah tanya plak....meh kita lihat 3 photo rim mangkuk untuk tatapan pembaca blog.


RON97 naik 10 sen lagi

Harga petrol RON97 akan dinaikkan 10 sen berkuatkuasa tengah malam ini menurut satu sumber industri.Dengan kenaikan itu, harga petrol RON97 akan meningkat menjadi RM2.50 seliter (RM2.40 sebelumnya).

Ini merupakan kenaikan harga yang keempat berturut-turut bagi petrol RON97.Kenaikan harga ini juga dilakukan sehari selepas pilihan raya kecil DUN Tenang yang berlangsung semalam.Semenjak tahun lalu, harga RON97 mula dinaikkan kepada RM2.15 pada 2 November, RM2.30 pada 1 Disember dan terus meningkat kepada RM2.50 pada 4 Januari tahun ini.

Harga bagi petrol RON97 yang banyak digunakan oleh kenderaan berkuasa tinggi, tidak ditetapkan kerajaan kerana ia diapung mengikut pasaran minyak dunia semasa.Apungan itu diperkenalkan tahun lalu dan satu gred baru petrol RON95 turut diperkenalkan.

Harga bagi RON95 kini ditetapkan pada kadar RM1.80 seliter.Pengurangan subsidi bagi bahan keperluan seperti petrol telahpun mula diperkenalkan melalui Unit Pengurusan Prestasi dan Pelaksanaan (PEMANDU) sejak awal tahun lalu.

Badan berkenaan ditubuhkan bagi mengurangkan beban subsidi negara.

Sunday, January 30, 2011

Restoran Char Kueh Teaw


Mencuba Char Kueh Teaw di Restoran Char Kueh Teaw Pelangi Semenyih.Ini disebabkan sambutan pelanggan amat menggalakkan.Boleh dikatakan setiap meja memang penuh hingga ke luar.itu pasal nak cuba!!!!!!

Tadi singgah beli 2 bungkus .......,memang banyaklah char kueh teaw dia,..........udang pun banyak.So okey lah dengan harganya RM4

Thursday, January 27, 2011

kepok lekor




Makan kerepok lekor jerlah.....ini pun balance balik raya haji tahun lepas,rasanya ok lagi takder masalah.Untuk tahan lama,kerepok tersebut potong kecil2 dan simpan di tempat beku.

Asam Pedas BBB

Anda pernah makan di sini? Ini 1st time makan kat Asam pedas setelah member ajak makan kat situ.Masakan asam pedas waktu pergi tu,ada asam pedas ikan tenggiri, kembong, merah, pari dan beberapa lagi. Selain itu lauk biasa pun ada......
Inilah rupa asam pedas pari yang aku order.Rasanya not bad...menyelerakan.Pengunjung di kedainya sentiasa penuh walaupun banyak kedai makan sekitar tersebut.


Wednesday, January 26, 2011

Bola Futsal

Kini bola futsal baru akan menggegarkan gawang di Galaxy Futsal Bandar Baru Bangi Ahad ni.Collection akan dibuat untuk kos bola tersebut dimana telah dipersetujui sebelum ini.Bola kat situ dah uzur siap tanggal kulit lagi......dengan adanya bola sendiri barulah best.....

ATM CARD

Baru jer tukar kad baru ATM CIMB yang mana patah antara chip nya.Kadang-kadang boleh guna dan kadang tak dapat langsung….itu pasal ambil keputusan buat baru.Jika emergency tak ker susah nak draw duit……cari nahas tu………

Rupa-rupanya kena cas RM 12 jika apply new card…….layan jerlah!!!!!!

Macam biasa, kena tukar no pin setelah dapat no.pin sementara.

Waktu nak masuk CIMB clicks ada masalah plak……rupa-rupanya kena register new e-pin di mesin ATM dan juga masuk no kad baru serta password lama waktu online di CIMB click.

Ini sekadar ingin berkongsi takderlah nak pergi 2 3kali ke mesin ATM.

Tuesday, January 25, 2011

Makan-makan

aik makan lagi....hehehheheh rezeki katakan pulun jerlah......lauk menarik tu dengan ikan bawal masak merah sama ayam masak lomak.Nak makan banyak takderlah sekadar alas perut katakan....hehehhehe....

nasi daging


Menikmati lunch hour nasi daging bakar di Desa Tasik Sg. Besi berhampiran dengan Sup Meletup.Kedainya terpapar banner Mee Udang ,maybe itulah manu utamanya.Selain itu nasi ayam bakar pun ada.So semuanya ada 3 menu sahaja di kedainya.

Nasi ayam dan daging ini mempunyai dua sambal, iaitu sos cili dan sambal cili api.Selain itu sup pun ada.Meriah atas meja dimana mempunyai 3 mangkuk untuk satu orang.JIka sesiapa yang tak tahan hangat cili api dinasihatkan kurangkan makan sambal cili api.

10 tabiat rosakkan otak


1. Tidak mengambil sarapan pagi

* Apabila seseorang tidak mengambil sarapan pagi, paras gula dalam darah akan menjadi rendah. Ini akan mengakibatkan kekurangan bekalan nutrisi pada otak dan menjadikannya kurang aktif.


2. Terlebih makan


* Ia akan membebankan pembuluh darah otak dan mengurangkan kuasa mental otak.


3. Perokok


* Asap rokok akan mengakibatkan sel-sel otak terjejas atau terbakar dan boleh mengakibatkan penyakit ‘Alzheimer’.


4. Penggunaan gula yang berlebihan


* Pengambilan gula secara berlebihan akan mengganggu penyerapan protein dan nutrisi. Selain daripada itu, ia akan mengganggu perkembangan otak yang sihat.


5. Pencemaran udara


* Otak adalah pengguna oksigen terbesar dalam badan manusia. Pencemaran udara boleh menyebabkan pengurangan bekalan oksigen ke otak dan keaktifan otak.


6. Terlebih tidur


* Tidur adalah bagus untuk merehatkan otak tetapi masa tidur yang panjang boleh mengakibatkan sel-sel otak kita mati.


7. Menutup muka ketika tidur

* Tidur sambil menutup muka akan mengakibatkan otak menerima lebih banyak karbon dioksida berbanding oksigen dan ini akan membawa kerosakan kepada otak.


8. Membiarkan otak bekerja semasa kita berada di dalam keadaan kurang sihat


* Bekerja semasa anda kurang sihat boleh mengurangkan keberkesanan otak dan juga membawa kerosakan kepada sel-sel otak.


9. Kurang berimiginasi


* Berfikir adalah satu cara terbaik untuk melatih otak kita. Kurangnya berimiginasi boleh menyebabkan tahap kecerdasan/keaktifan otak menurun.



10. Jarang berfikir


* Jarang berfikir akan menyebabkan otak kita kurang aktif. Oleh itu, perbincangan yang membina boleh menambah keberkesanan kecerdasan otak kita.

Sumber: pali@muadzin studio
Murabbi.net

Monday, January 24, 2011

1/2 day

½ day pagi tadi untuk 4 urusan sekaligus.Semua berjalan dengan baik semuanya.Alhamdulillah.

Seorang pakcik yang meminta mengisi borang pengeluaran buatnya.So aku tolonglah sementara menunggu giliran aku dipanggil.Kalau tak dia akan balik rumah agaknya dan datang kembali.Umurnya dah cecah 70++ .

Friday, January 21, 2011

New baby


Semalam menerima pesanan SMS dari anak saudara mengatakan telah selamat melahirkan anak perempuan.Alhamdulillah semuanya selamat dan sihat.

Dengan lahirnya baby ini ke dunia,maka aku telah mempunyai 3 orang cucu rupanya.Dua lelaki dan sorang perempuan.

Waktu melawat di Hospital Putrajaya memang putih gebu baby tersebut,geram tengok.Insyaallah next time doa-doakan aku pulak dapat baby girl yer.Amin.

Thursday, January 20, 2011

Roti Canai D'Bukit

Hari ini kempunan belaka nak makan roti canai D'Bukit selepas main futsal di Galaxy Futsal Bandar Baru Bangi.Dalam waktu tu biasanya ada lagi,ini mungkin cuti thaipusam yang menyebabkan ramai pelanggan hari ini.

Waktu datang hanya tinggal nasi lemak dan mee jawa sahaja.So bebudak ni orderlah apa yang ada......Beberapa minit kemudian sampailah mee jawa 3 pinggan.Yang 3 orang lagi nasi lemak termasuklah aku.Tunggu punya tunggu tak sampai-sampai pesanan.Rupa-rupanya nasi lemak dah habis....
aduhai kempunan lagi.......cakaplah awal2 dah habis ambil order buat apa.......
so hanya minum air sahaja.....next time boleh repeat balik.

Kelambu Moden

Kelambu moden dah dibeli untuk anak-anak.Jika balik kampung nanti bolehlah pakai untuk mengelak dari serangan nyamuk...hehehehehe...teringat plak zaman aku kecil2 dahulu pun pakai kelambu......

Bukan main seronok budak-budak ni...dia buat macam khemah plak.Saiz yang beli 180X200X145 kira boleh muat saiz TOTO.
Cara lipat

Kelambu zaman dahulu macam photo di bawah....setiap penjuru terpaksa kena ikat tali.

10 bulan


Umur Umran Adam dah masuk 10 bulan lebih ++.Buat masa sekarang tengah belajar nak berjalan.....mungkin satu dua minggu lagi okey kut.So nanti bolehlah pakai kasut abangnya yang lama,masih elok lagi....
Kini tangga dah kena pagar,kalau tidak asyik panjat sahaja....

Monday, January 17, 2011

Mat ayam kampung

Hari ni bos belanja makan di Mat ayam kampung sri kembangan sempena penyusunan semula module di tempat kerja.Last pergi bila yer?......dah lama rasanya.......Jika sekali sekala ok jugak makan dekat sini pekena ayam kampung.

Order makan bersama air asam boi + jus limau kasturi memang menarik....lain dari yang lain rasanya.Saiz ayam pula nampak kecil sedikit dari biasa....anak ayam muda agaknya....

Damping Malam (2010)



Mengisahkan WADI (36) dengan isterinya KU KHALIRA (32) yang sudah 14 tahun mendirikan rumahtangga. Mereka dikurniakan seorang saja anak perempuan kini berusia 13 tahun bernama NURAIZA. Hidup mereka serba moden. Cara hidup mereka agak terbuka dan bebas. NURAIZA pula anak yang ceria, bijak, walaupun anak tunggal tetapi dia nampak matang dalam dunianya. Disebabkan ibu dan ayahnya hidup lebih mengutamakan duniawi, maka landas agama mereka agak kurang. NURAIZA diasuh oleh ibu saudara KU KHALIRA yang tinggal bersama mereka yang dipanggil UMI SIAH(45) oleh NURAIZA. UMI SIAH seorang yang serius tetapi nampak tenang. Seakan ada rahsia disimpan sendiri-sendiri. UMI SIAH sangat menjaga NURAIZA kerana dia tahu keistimewaan yang NURAIDA ada. KU KHALIRA sentiasa menjadi bualan kegemaran para wanita yang mengenalinya kerana begitu pandai menjaga rumahtangga. KU KHALIRA dan WADI selalu melakukan yang rasional dalam apa jua hal, tidak mempercayai hal mistik, tidak membimbing keluarga ke arah agama.

Kisah bermula semasa minggu orientasi NURAIZA yang berjaya masuk ke asrama penuh. Ia menjadi kebanggaan buat WADI tetapi ada sedikit kebimbangan buat KU KHALIRA yang katanya ia tidak pernah berpisah dengan anak tunggalnya itu. Ada gangguan di asrama dan sasarannya ialah NURAIZA. Selama ini NURAIZA tidak pernah melalui pengalaman menyeramkan itu, maka datang trauma dalam dirinya. Dia tidak pernah diajar dengan doa atau ayat melindungi dirinya maka NURAIZA jadi tidak menentu dan gangguan tetap berterusan bukan saja kepada dia tetapi juga kawan-kawan yang ada dekat dengannya. Di sana juga dia mengenali rakan sebilik dan sekelasnya, HASNI dan SYARIFAH. Dia juga mengenali seterunya yang sentiasa kurang senang dengannya iaitu ERNA dan NADIA yang tua dua tahun daripadanya tetapi bilik mereka berhampiran. NURAIZA belajar mendekatkan diri dengan pendidikan Islam bersama HASNI dan SYARIFAH. Gangguan tetap ada. Datang pula kenakalan ERNA dan NADIA yang mahu mengenakan NURIZA, lalu mereka main seru roh guna papan ouiji, maka NURAIZA mula nampak seorang budak perempuan yang sebaya dengannya berlegar sekitar asrama.

Yang menakutkannya, budak itu sentiasa tunduk, tidak pernah nampak wajahnya dengan jelas tetapi setiap kali dia berjalan, dia akan seret kaki dan ada darah sedikit-sedikit menitik ke lantai dari tangan kanan dan kirinya. NURAIZA saja yang nampak dan ia semakin menakutkan NURAIZA sehingga membuatkan NURAIZA histeria. Bagi ERNA pula itu semua lakonan dan tipu helah NURAIZA untuk tarik perhatian. Sehinggalah ERNA dan NADIA sendiri diganggu tetapi dengan makhluk halus yang lebih menakutkan. WADI dan KU KHALIRA dimaklumkan, mereka datang dan bawa NURAIZA pulang untuk merawatnya. UMI SIAH terlalu menjaga keselamatan NURAIZA maka tegas tidak benarkan NURAIZA ke asrama semula tetapi WADI tidak setuju. KU KHALIRA sedih dan bimbang melihatkan anaknya sudah tidak ceria seperti dahulu. NURAIZA beritahu apa yang dia nampak tetapi WADI tidak percaya. Apabila NURAIZA sudah sembuh, dia pulang semula ke asrama dan gangguan tetap datang setiap malam dan di asrama tidak aman lagi sejak NURAIZA ada di sana.

Apabila NURAIZA tidak ada semula di rumah, rumah WADI tidak sama seperti dulu, kesuraman terasa, ada gangguan yang NURAIZA lalu, juga menganggu penghuni rumah WADI. KU KHALIRA mengesyaki UMI SIAH ada muslihat lain dan gangguan yang datang pada anaknya disebabkan niat jahat UMI SIAH, kerana apabila dia beritahu suaminya, keturunan ibu saudara dan arwah ibunya iaitu RAJA SARAH pernah menggunakan pendamping menjaga keluarga tetapi dia tidak pernah suka dan tidak percaya semua itu. WADI mula mengesyaki juga UMI SIAH sehingga ada insiden yang berlaku buatkan WADI percaya UMI SIAH mahu menganiaya keluarganya lalu dia menghalau UMI SIAH dari rumah. UMI SIAH cuba terangkan keadaan sebenar tetapi WADI tidak mahu dengar dan tidak mahu tahu. Kemudian datang tetamu baru di rumah mereka. USTAZ BAKRI (36) ialah sahabat lama WADI sejak dibangku sekolah. Dia baru balik dari kerjanya di Mesir. USTAZ BAKRI terasa unsur negatif itu di rumah WADI dan meminta WADI banyakkan solat di dalam rumah dan amalan agama semula yang sudah jauh ditinggalkannya. Apabila WADI yang sering diganggu itu, mula cuba berjinak mengenal diri kembali dalam agama Islam, amukan berlaku dan dia mula nampak apa yang selama ini dia tidak pernah nampak. Nantikan kesudahannya dalam DAMPING MALAM…

DOWNLOAD HOTFILE SINGLE LINK

HF

Friday, January 14, 2011

Galaxy Futsal Bangi

Hari ni jumaat 8 malam di Galaxy Futsal Bangi bermain bersama-sama members2 opis.Setelah 5 ke 6 tahun tak bermain futsal,kini kembali beraksi untuk kali pertama.
Memang penat tak ingat rasanya,kalau paksa jugak mahu nampak bintang berterbangan di atas kepala.Nasib baiklah boleh buat 3 team,dapatlah tukar-tukar.

Aku Masih Dara (2010) DVDRip




Sofea (Raja Farah) , Hani (Diana Amir) dan Aleesya (Yana) merupakan kawan baik walaupun berlainan latarbelakang. Masing masing mempunyai pandangan yang berbeza tentang islam. Setiap malam mereka akan ke disko dan melakukan maksiat. Sofea berbeza , beliau hanya menyimpan "mahkotanya" untuk seorang lelaki yang akan membimbingnya ke jalan allah. Kemunculan Daus (Ashraf Muslim) mengubah persepsi Sofea terhadap islam. Sofea ingin berubah, malangnya ditentang oleh dua rakan karibnya. Saksikan Aku Masih Dara untuk mengetahui kesudahan filem yang menginsafkan ini

DOWNLOAD SINGLE LINK
HotFile