Photobucket

Thursday, February 4, 2010

Surat....Alamat.......Bank.......Online.......

Gara-gara tak tukar alamat surat menyurat, pihak company dah hantar e-mail kepada yang berkenaan termasuk aku dan 11 orang lagi.Ini semua dah lama diberitahu supaya jangan sesekali menggunakan alamat opis bagi surat peribadi.So dapat e-mail barulah kelam kelibut.hehehheheh!!!!!! Asalnya aku dulu tinggal rumah sewa so terpaksalah guna alamat opis...... Kesemua yang terlibat adalah berkenaan "Credit Card Bill" dan "Bank Statement".

Pagi ni terasa nak pergi tukar alamat di bank berkenaan.Hanya perlu mengisi borang dan tulis alamat baru serta no akaun .Urusannya hanya terus ke kaunter yang tak perlu ambil no.giliran.Waktu tu ada dalam 10 orang dan mempunyai 4 kaunter disitu....
Aku terus je cerita apa tujuan aku dan dia ambil borang dan suruh duduk kejap.

Kejap apanya dah masuk 45minit tunggu barulah panggil nama...Dia mintak IC
bagi jerlah...IC tak boleh baca .....lepas tu ambil cop jari sahaja......

Time ambil cop jari tu aku gatal-gatal plak tanya, boleh tolong check kan akaun semasa punya alamat sekali,,,,,,yang ni no akaun loan........itu kena tanya abang sebelah.....hampeh!!!! apa gunanya PC depan dia tu.......
pergilah tanya..."bang boleh tolong check alamat akaun semasa tak....."
abg tu jawap" Dik tulis jer no akaun tu sekali kat situ nanti kita akan tukar sekali.....
abg tu pun ambil borang tu......nanti kita tukar......tanya kaunter tadi dah takder apa-apa ke....ok boleh balik........

Waktu dalam kereta baru terfikir apasal dia tak tukar terus tadi depan aku..........
....ah bertambah benggong dibuatnya......last-last baru terfikir Jika KWSP online boleh tukar profile,takkan bank ni tak boleh........

Petang tu try bukak online.....rupanya boleh buat....hampeh buang masa aku je.....
Tengok online dia orang takder buat apa-apa pun lagi pasal alamat tersebut....
Last-last aku buat secara online jerlah

Status: Successful
Reference number: 1369160942
Transaction date: 04 Feb 2010 Transaction time: 15:18:44

5 comments:

amin said...

tukar je la bro...

Kash said...

hahaha...poksab ngan bank ni bukan boleh percaya sgt...semua hampeh tambah plak kalau bank tu namanya maybank lagi mcm sial. Aku kalau nak berurusan ngan bank mmg cukup malaih.

alieya feymo said...

Tumpang tanya. Macam mana nak tukar alamat secara online tu eh?

Unknown said...

Macam mana nak tukar alamat tempat tinggal?

Unknown said...

Macam mana cara nak tukar alamat tempat tinggal secara on line?