Photobucket

Wednesday, February 17, 2010

Bentong--Petrosains



Cuti raya cina abang aku dari Muar ada datang kerumah setelah
menghantar anak saudaranya yang dapat melanjutkan pelajaran di oversea di KLIA.
Kebetulan pula Mak ayah aku ada datang dari kampung nak ke kenduri di Bentong keesokannya......so meriahlah rumah aku
dengan bertambahnya,keluarga abang aku dari Muar,keluarga anak saudara abang aku tu dari Kulim(tumpang tido ..anak-anaknya nak jalan ke KL), adik lelaki aku dari Bera dan
adik perempuan aku dari KL......
Perhhhhh...buat pertama kali rumah aku paling meriah......begitu ramai sekali....
aduhai bantal tak cukup rupanya.....hehehheheh maaf yer.....
kena beli lebih ni....sebab bulan 5 nanti ada satu lagi kenduri kahwin di Bandar Baru Bangi .......dimana orang kampung akan datang ramai....

Konvoi ke kenduri kahwin di Bentong dengan 4 biji kereta.....dimana 2 biji kereta terus balik ke kampung setelah selesai.....
Disana ramailah sanak saudara yang lama tak berjumpa dapat bersua......

Keesokan harinya program bawa abang aku ke Petrosains dan aquaria di KLCC.Ini pertama kali buat aku ke Petrosains.Overall memang best......
Aku tak join masuk ke aquaria sebab anak aku tak berapa sihat .......terus balik rumah je.......sakit pinggang aku dibuatnya ...asyik nak kena dukung jer....
campur menangis...aduhai!!!!!.
Dengar cerita anak abang aku tu hilang dalam aquaria....maklumlah budak-budak yang tengah aktif.....jumpa-jumpa dah kat luar menangis....
Nasib baiklah takder apa-apa......

2 comments:

amin said...

boleh kate setahun sekali aku bawa anak aku pg petrosains ni...tahun ni belum pg lg...maybe mase cuti sekolah ni..

irbas said...

setiap tahun kau pergi...ada tak kelainannya