Photobucket

Monday, December 21, 2009

Ke Muar


Baby boy

Semalam bergerak ke Muar melihat anak saudara yang baru lahir di sana..Keluarga belah kampung dah bertolak pada sabtu lagi.So bertambahlah cucu bagi Mak ayah aku ni yang ke-15 orang dan bulan 3 ni lagi sorang akan lahir lagi Insyaallah

Pada jam 8:30am dari Semenyih ke Muar mengambil masa 2 jam sahaja. Highway takderlah sibuk mana….perjalanan lancar sehinggalah exit tol tangkak mengambil masa 1 jam 1/2.Setengah jam lagi dari tol ke bandar Muar.

Sampai disana sebahagiannya dah pergi berjalan-jalan ke Melaka.Semua budak-budak takderlah.Ini menyebabkan anak-anak aku dah puas + boring sebab takder geng……siap ajak balik rumah dah……

Layan bermain di Tanjung Emas

Seronoknya
Aku terpaksalah bawa anak jalan-jalan ke Tanjung Emas tak jauh dari situ.View dia memang menarik dan ada tempat permainan kanak-kanak.Apa lagi ajak balik pun tak nak dah …..bukan main sukalah.
Siap kelentong barulah boleh balik setelah jam menunjukkan jam hampir 2 petang…..maklumlah
perut dah panggil untuk diisi. Disitu ada tempat menjual alat-alat permainan plak….aduhai…..nasib baik anak aku tak terpengaruh
Semua itu……siap penjualnya menghala ke budak-dudak tu belon sabun dengan tiupannya.

Pada jam 3:30 lebih gitu barulah geng ronda ke Melaka baru balik…….sukalah anak aku sebab member dah ramai……ajak balik pun dah tak nak…….habislah satu rumah di tawafnya berlari-lari….dengan main pasir +air habis seluar basah……..

Jam 5:00 petang aku dah start nak bertolak balik sebab takut jem kat highway……almaklumlah cuti panjang……Memang betullah sangkaan aku tu…….sampai je area Senawang memang slow bergerak…
Last-last aku cilok masuk exit Seremban/PD lalu jalan dalam….ah lega rasanya……sehingga sampai rumah.

tunggu photo baby yer

No comments: