Friday, September 24, 2010

Kenangan indah di pagi hari

Hari ni adalah kenangan dari anak-anak tersayang…..heheheheh….Macam biasa pada jam 6:00 pagi aku akan bangkit dari tido,so bersiaplah apa yang patut sebelum pergi kerja.Anggaran dalam jam 6:30 pagi terperasan anak yang no.2 dah kencing atas tilam.Aduhai…..terpaksalah kejutkan dia dan mandikannya terus.Kejadian macam ni jarang-jarang berlaku….apa yang dimimpikannya tak tahu…..Apa lagi takpaksalah basuh tilam tu dan jemur terus….segera gitu….kan tak pasal-pasal ada bau yang harum….

Kejadian kes yang kedua pada abangnya sewaktu sampai ke Tadika.Sepanjang perjalanan dari rumah ke opis abangnya asyik tido sahaja,,memang lena betul…..maklumlah tiap-tiap hari tido lambat…asyik duk layan kartun sahaja…….nak tengok cerita lain pun susah.

Semasa parking kereta dan kejutkan dia,”seluar abang basah”perkataan yang keluar dari mulutnya….erghhh!!!!!….nak marah….kan dibuatnya mengamuk tak nak ke tadika plak….Aduhai…..macam mana nak buat ni……pujuklah pergi toilet tukar baju lain……habis uniform dah basah…Dahlah selipar dia tak bawa plak….almaklumlah tadi berdukung tido masuk dalam kereta…hari-hari lain ok jer masuk sendiri…carilah dalam kereta kut-kut ada selipar lain…..last-last kasut adiknya ada…..pakai jerlah…..

Selepas siap mandi dan tukar pakaian baru…..dibuatnya tak nak masuk kelas…….aduhai…..terpaksa panggil cikgunya ambil…..

“kenangan indah di pagi hari”

Aloyai…….

No comments: