Photobucket

Monday, June 6, 2011

Pusat Sains Negara

Membawa anak-anak ke Pusat Sains Negara (PSN) sempena cuti sekolah.Bertolak ke sana selepas menghadiri kenduri kahwin di Semenyih.

Sampai di PSN memang penuh parking sampai ke luar....nasib baiklah waktu masuk tu ada satu kereta nak keluar,betul-betul di hadapan pintu masuk utama.Ini adalah kali pertama sampai di PSN selama tinggal di Selangor.Kebetulan ada pameran dinasour waktu ini,so tentulah anak-anak paling suka untuk melihatnya.

Harga tiket untuk kanak-kanak 4 tahun hingga 17 tahun adalah RM5.00 dan dewasa RM10.Dia ada pakage Family 2 dewasa,2 kanak-kanak iaitu RM25.So jimatlah rm 5.00.

Selain pameran dinasour ,pameran sains lain pun ada di sekitar itu.Budak-budak semuanya suka dan tak nak balik dibuatnya.

Selepas selesai tengok pameran bolehlah beli cenderamata dan menikmati makan di bahagian luar PSN di pinggir bukit.Jika tengok dari situ ada satu kolam di bahagian bawah(tempat riadah) dan sesuai untuk bawa anak-anak mandi manda disitu.....jika tahu dah bawah pakaian mandi anak-anak.







No comments: