Photobucket

Friday, March 5, 2010

Hujan


Bahang panas yang melanda negara sekarang tak dapat dielakkan lagi.
Ini mungkin berlarutan ke bulan april atau lebih.
Banyak pokok-pokok yang dah kering dan ada juga yang terbakar akibat kesan tersebut.Sekarang banyak empangan yang dah mula surut takungan airnya.Kita hendaklah berjimat-cermat dalam seharian menggunkan air.

Walaupun ada hujan tapi tak semua tempat,hanya sebahagian sahaja yang turun.Semalam ada hujan sebelah petang di kawasan rumah,ia hanya seketika sahaja.Ini yang menyebabkan lagi panas malam tersebut.
Jika pasang kipas full pun tak memberi kesan dan bagi yang mempunyai econ pula kira ok lah......dapat tidur dengan lena.

3 comments:

JoeHamid said...

Assalamualaikum wa rahmah ya akhi,

Saya terlintas di blog saudara ini apabila saya menaip nama sahabat lama saya.. Wan Idrus Wan Sabli yang saya kenal semasa di zaman persekolahan di Bintulu Sarawak pada penghujung tahun 80'an.. Untuk makluman saudara, saya terputus hubungan dengan beliau semasa beliau menuntut di Sekolah Sains Miri..Seandainya tidak keberatan, saya ingin memohon jasa baik serta bantuan saudara untuk menghubungi beliau..

Jazakallah khair..

Joesima Hamid..
jbhamid@um.edu.my

irbas said...

ws bro....terima kasih kerana sudi menjengok my blog....jangan lupa sign follower yer...hehehhehe...
dapat juga akhirnya berjumpa dengan
kawan lama....
Semua urusan dengan beliau ,aku send
melalui email yer...
TQ

JoeHamid said...

Terima kasih ya akhi..