Photobucket

Thursday, August 4, 2011

Dugaan


Semalam hari ke-4 puasa dan orang ramai berpusu-pusu nak balik rumah berbuka puasa bersama keluarga.Petang tu memang hujan lebat sekitar KL.

Laluan aku adalah dari UPM menuju ke Bandar Tasik Kesuma.Sesampai nak exit ke Semenyih(jalan dalam) melalui highway dah nampak jem teruk sampai ke highway......aku dah ambil keputusan masuk higway LEKAS dan exit dekat tol semenyih......lepas bayar tol terus tak gerak,waktu ni dalam jam 6 petang.sebelum ni pernah mengalami jem teruk macam ni....memang ambil masa yang lama.Dah puas menunggu lama dalam 15 minit tak lepas-lepas lagi dari simpang traffic light.....last2 aku buat U-turn dan masuk highway LEKAS kembali dan exit PAJAM.Sampai rumah dalam 6:50pm.kalau aku tak exit semenyih maybe 6:30 dah sampai.
Lepas ni kalau nampak jem teruk mcm ni aku akan terus saja ke PAJAM sahaja.....

Bilalah exit Bandar Tasik Kesuma nak buat.....w/pun flyover dah stanby.Nanti senanglah tak perlu tempuh jem di Semenyih.

Dahlah waktu ni nak ambil anak di rumah pengasuh dan bertolak ke equen park nak berbuka puasa di sana.Jika nak ikutkan memang tak sempat ke sana,nasib baiklah ada kurma di dalam kereta.Masuk waktu maghrib masa sampai di Bandar Baru Bangi......so berbuka dengan kurma di dalam kereta bersama anak-anak.Allamdulilllah sampai ke tempat yang dituju 20 minit lepas maghrib.

Kesesakan tersebut berpuncaa dari kerosakan lori yang melintang jalan.

juga boleh rujuk di blog MaMa FinA

2 comments:

az said...

dugaan di bulan ramadhan..baru 3 hari..ada 3 minggu lagi bakal kita hadapi sbrg kemungkinan di jalan semenyih..huhu..

irbas said...

jadilah followe my blog