Friday, November 28, 2008

Hujan(dah tiba musimnya)


HuJan LaGi petang ni……mandi hujan lagi Nampak gayanya…..
Semalam siap banjir dekat depan Klinik Kesihatan Kajang….waktu tu motosikal boleh lalu lagi…..
Sampai simpang empat Sunway Semenyih ,penuh jugak air kat situ…..follow belakang kereta jer…..kot-kot sangkut…jenuh nak tolak……lepas halangan ke-2
Bila sampai simpang traffic light dekat depan Petronas Semenyih pulak…..banyaklah air turun dari bukit…….hampeh satu mamat bawak Van takder isi perut…dengan selamba bawak laju…..habis air melantun ke muka Mat rempit seperti aku ni…..tak Nampak apa waktu tu…..kena maki keringlah jawapnya……..
Lepas depan TESCO Semenyih lega…….tapi lega hanya seketika sahaja….satu lagi halangan di Jambatan pendek berhampiran Hardware…..kat situ pun air banyak jugak…..macam biasa follow belakang kereta…….
Lepas pada tu lega….sampailah kat rumah…..ambik kereta terus ke rumah pengasuh anak……
Harap-harap pada petang ni…..takderlah seteruk semalam…..

2 comments:

SATRIA 165 said...

tu la, ada reta buat tukun

irbas said...

hampeh.....hujan-hujanlah buat tukun...hahahhahah......baru betul